Adsense „Smart“ Pricing

Published 2005-10-26, 15:34

Endlich gibt es mal ein paar weiter Informationen zum ominösen „Smart Pricing“ von Google Adsense:

  • Smart pricing affects an entire account. It is not on a per page or per site basis.
  • One poorly converting site can result in smart pricing impacting an entire account, even sites completely unrelated to the poorly converting one.
  • Smart pricing is evaluated each week. So removing ads from sites you suspect are converting poorly could result in seeing an adjustment to a higher smart pricing percent in as little as a week.
  • Smart pricing is tracked with a 30 day cookie, so you could be rewarded for new conversions that saw the initial click from your site up to 29 days earlier.
  • Image ads are also affected by smart pricing.
  • With smart pricing, an advertiser could end up paying less than their minimum bid, which would theoretically include the minimum bid price available, meaning publishers earn less for even the minimum valued clicks.
  • Conversions for smart pricing publisher accounts are tracked by those advertisers who have opted into AdWords Conversion Tracking

Quelle: http://www.jensense.com/archives/2005/10/one_poorly_conv.html

Die Aussagen stammen angeblich von einem Google Adsense – Mitarbeiter, aber selbst dann kann man sich nicht sicher sein ob das so wirklich stimmt – Google-Mitarbeiter vereinfachen manche Vorgänge gerne oder wissen es einfach nicht besser.

Meiner Meinung nach macht ein SmartPricing auf Accountebene absolut keinen Sinn. Wenn überhaupt, dann sollte man das System auf einzelne Unterseiten oder Webseiten im Account beziehen.

Robert’s Tipp, einfach einen weiteren Adsense-Account anzulegen sollte man übrigens nicht unbedingt befolgen – es verstößt gegen die Nutzungsbedingungen von Google Adsense und kann somit zum Rausschmiss führen.

Ganz davon abgesehen, hebt diese SmartPricing-Geschichte ein Google-Problem wieder hervor:

The frustrating thing that I find with Adsense is the lack of knowledge of what is going on behind the scenes. While I understand that they can’t reveal everything about their algorithms and processes (or they’ll be abused) I find that there are an increasing number of times when I feel completely confused and frustrated by them.

It seems with every new feature that they bring out that their system gets more and more complicated. Every new feature adds another variable that could impact earnings – this is now getting to a point where I find it very difficult to track what impact the changes I make are having. Perhaps this is a result of my adding new blogs to my business which complicates things further – but to hear this news today leaves me incredibly frustrated with the system that is increasingly becoming a mystery to me.

Quelle: http://www.problogger.net/archives/2005/10/26/adsense-dumb-pricing/

Ich stimme Darren vollkommen zu. Nicht nur bei Google Adsense lässt sich diese Entwicklung, auch die Einführung der Mindestgebote bei Adwords hat viele Advertiser nur noch weiter verwirrt und noch eine unbekannte Variable (Relevanz) hinzugefügt die sich nicht effektiv erklären lässt.

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Diskussion zum Artikel

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  1. ( 1 )

    […] Praktische Hinweis der Kenner der Materie zum Doppelaccount: Laut Regeln ist das nicht erlaubt. Und auch weitere Infos bei Betamode >> […]

    Pingback by Basic Thinking Blog » Google AdSense: Smart Pricing am 26. Oktober 2005

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